She's a very, very good girl ♥

Hej på er! Idag har jag varit i stallet hur länge som helst känns det som men det är så härligt! Tror jag var där i 7 timmar kanske? Det är livet ♥

När jag kom till stallet så började jag med att mocka, packa hö, byta vatten, göra krafft och lite annat. Sen gick jag ut i Dusty hage för att hämta henne och sedan ställa upp henne i stallet för att borsta henne, sen lindade jag benen och sen var det på med sadel och träns!
Sen ut på banan hihi :D [Red inte ut för att det blåste så :(]Till en början gick det superbra, hon var pigg och glad men sen skulle hon ju börja att fjanta sig lite.. Så vid banan så har vi ett bom-förråd som hon kollade lite på men som hon går förbi nästan alla dagar i veckan + att det ligger några stockar utanför banan som hon kollade lite på som hon också går förbi nästan alla dagar i veckan -.- knäpp ponny det där alltså! Ibland vet jag inte vad hon gör xD Men annars vad hon sjukt fin!
Jag kände att hon trampade inte på så mycket i traven så jag körde lite skänlelvikning och sen snett igenom och travlängnig så hon kanske skulle komma igång lite, och det gjorde hon. Skänkelvikningarna blev riktigt bra! Hon var superduperduktig! :D Sen körde jag lite galopp och gashhh vad fin hon var, så sjuuuuukt fin asså!! Går inte att beskriva, så samlad och avsaktningarna vart asbra och galoppfattningarna också, g r y m t bra ponny jag har ♥

Sen så mockade jag i hagen och gav Dusty massa morötter och var allmänt lycklig med min älskade ♥ Smörjde sadeln, tränset och stövlarna och sen så åkte jag hem och slängde i mig lite mat sen till stallet igen för idag kom min bästa kompis till stallet med sin nya ponny! :D Maja heter min underbara kompis så henne kommer jag rida med nu! Så ni vet ^^

Kommentarer
Postat av: MajaDahlberg

fattar du hur bra allt kommer bli nu bästi , rida tillsammans , träffas varje dag och allt blir som förr fast mycket mycket bättre ! älskar dig hjärtat bästevän:*

2012-03-31 @ 23:47:09
Postat av: Lisa Fager

sv: Nu har jag lagt till dig! :D

2012-04-01 @ 08:19:21
URL: http://tavlingsponni.blogg.se/
Postat av: frida

härliga bilder!

2012-04-01 @ 10:46:30
URL: http://allround.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0