A STAR FELL FROM THE SKY AND IT WAS YOU ♥

Idag när jag kom till stallet så började jag med att hälsa på min underbara ponny, ställde upp henne på gången och lindade av alla lindor som hon hade under natten, hade kylt benen ^^
Men i alla fall så borstade jag av henne och bosade lite, hon är så himla go ♥ Sen masserade jag lite och kratsade hovarna, sen kom mamma helt plötsligt med bilden från andra stallet och sa att den hästen hon skulle rida hade tappat en sko så hon kunde inte rida, trist! Så hon stannade kvar i stallet och götta sig ^^ Precis när mamma kom så skulle Bella och Cassandra rida ut så jag slängde på henne sadel och träns + skydd, gick ovanligt fort haha :D Så jag red med dom istället!
Vi red först den vanliga rundan och då jobbade jag henne i skritten, försökte göra lite skänkelvikningar och det gick bra, hon lyssnade bra och var lugn, Superfin i formen stundtals! Sen red Cassandra hem men jag och Bella red till travrakan för att trava och galoppera lite, svinkul var det! Dusty var väldigt lugn faktiskt för att vara på travrakan, men ibland så sprang hon fooort!
Vi hade tänkt att vi skulle galoppera brevid varandra och det funkade ganska bra, det var bara det att Dusty trängde ut Bella och Psan haha xD Och hoppade åt sidan, busen! :D Så då kom Dusty före Psan och då blev Bella en sandgrop.. hehe, men tror hon klarade sig! Glömde säga att vi trava halva först och sen galopperade vi halva, när vi travade så var hon riktigt lugn och ganska koncentrerad! Det går människor på sidan av travrakan så då kollade hon lite på dom men hon skötte sig finemang!
Sen galopperade vi hemmåt och då kunde jag faktiskt jobba henne lite för att hon var så lugn, superfin var hon! Tyckte inte att hon behövde jobba så mycket så sen gjorde hon inte det så då bev det full fart, det var superkul! Bella och jag satt och skratta hela tiden haha :D Sen skrittade vi hemmåt och då kom jag till stallet så var boxen färdigmockad och allt var klart, fick inte göra en stallsyssla idag! Konstigt men någon gång måste det ju bli så ^^
Borstade av henne, spolade av benen, masserade henne och gosade, såklart ♥ Sen fick hon gå ut i hagen, pussade på henne och gick in i stallet igen för att sopa lite och så, sen gick jag ut i hagen igen och då gav jag henne massa godis och sa hejdå!
Jag älskar dig mest i hela världen ♥

Kommentarer
Postat av: Emma - hästblogg

super fina bilder:D

2012-05-18 @ 10:53:36
URL: http://crystallheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0