Dagens ridpass 29/5 - [Dusty ♥]

När jag kom till stallet så hälsade jag på min finaste Dusty först, sen skulle jag gå och mocka, Dustys hage är precis där alla skottkärror står och då står hon och kollar på mig men spikade öron frammåt så då var jag tvungen att gå fram till henne igen och vad tror ni jag gör då? Jo, självklart så ska jag komma emot elstängslet när jag håller på att klappa henne = VÄRLDENS STÖT, stackars Dusty blev ju livrädd :( Sa förlåt och gick in i stallet sen i alla fall och mockade, packade hö, snackade med Cassandra & Bella lite medans jag bytte vatten och gjorde krafften. Sen tog jag in min älskling och gjorde i ordning henne, vågade nästan inte ta på henne efter stöten :( Hon var fortfarande lite elektrisk så när jag skulle massera henne så fick jag små stötar så gjorde det lite snabbt! Sen på med sadel och träns för att sedan skritta ut på banan.

Skrittade fram och sedan kortade jag upp tyglarna och började jobba henne lite, kände direkt att hon var lite tung i munnen [Hon stog ju igår så det är ju inte så konstigt]. Så jag ställde och böjde på henne lite, när jag gick ut på rakt spår och hon var rakställd var det väldig skillnad på henne, hon var mer frammåt och bättre i munnen så ja började trava igång henne och hon kändes lång och loj, försökte jobba ihop henne lite och det gick faktiskt ganska bra men fick driva som en tok med sätet! Hon blev faktiskt fiktigt fin stundtals men sen blev det ltie samma sak som innan.
Satte mig ner i traven och nä, jag rent kasst idag asså satt åt alla håll :/ Men jag kämpade på och hon blev okej fin så jag fattade galopp och hon var superfin i galoppen, lät henne galoppera på spåret medans jag stog i lättsits så hon fick frusta av sig lite. Sen satte jag mig ner och började jobba henne och hon blir så fin! Kunde dock inte sätta tillbaka henne som jag ville, inte vet jag varför men jag satt och fladdra x) Men i alla fall så testade jag lite förvänd galopp och det gick helt okej, red så jag kom till det andra varvet och då fattade jag galopp igen och gjorde samma sak som i förra varvet.
Dom sista förvända galopperna blev bra, så då galopperade jag inte mer och hon var lika fin i galoppen i båda varven! Sen travade jag runt lite och då hade hon kommit ner lite i formen = Vad jag är ute efter så det är jättebra men det var det att jag fick inte så mycket stöd så travade runt lite och tillslut så blev det bättre och då sutade jag ridpasset, skrittade något varv på banan, sen skrittade jag ut en liten stund, supermysigt!
Sen gick jag in i stallet och tog av henne allt, smörjde sadeln och stövlarna och fixade lite. Sen släppte jag ut henne i hagen + att jag gav alla hästarna insläppshö. Sen gick jag in i stallet och fixade lite mer, sen gick jag ut i Dustys hage för att säga hejdå till henne, pussade godnatt på min finaste ♥
Min älskling ♥

Kommentarer
Postat av: felicia - fotokobran

sv; okej, plugga och fota :)

2012-05-29 @ 22:45:33
URL: http://fotokobran.se
Postat av: Johanna Börs

Jag & min syster har två D-ponnyer tillsammans.



Miro har vi till sommaren haft i 2 år, vi provred honom är vi provred Dusty. Han har varit mest tävlad hoppning innan, dock är han mer dressyrponny men massa utstrålning. Det är mest min syster som rider honom då det är henne tävlingsponny, jag rider Miro ca 1 gång i veckan.



Jumanji är min nya tävlingskamrat och han kom till oss i november. Han är endast tävlad i hoppning med förg. ryttare. Vi håller på att bygga upp honom inom dressyren då han innan inte kunde ta tag i bettet osv, nu börjar han bli finare. Vi kommer främs tävla hoppning men jag tycker även att det är viktigt att han får se lite dressyrstaket. ;) Han kan nog bli ganska fin i dressyren senare.



Haha, lite långt men ändå ganska kortfattat. Hoppas du överlever! ;D

2012-05-29 @ 23:04:19
URL: http://johannabors.blogg.se/
Postat av: felicia - fotokobran

sv; ja, absolut!

2012-05-29 @ 23:09:17
URL: http://fotokobran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0