Everything i do, i do it for you♥

Idag har jag lyckats igen, varit i stallet i 7 timmar, tiden går så fort men det är så mysigt!
När jag kom till stallet så började jag med att säga hej till Dusty, sen gick jag in i stallet för att göra alla stallsysslor och lite annat. Sen när jag vad klar med det så gick jag ut för att fylla på vatten i hagarna åt hästarna, dom var ritkigt törstiga! Sen kom Maja och vi snacka och hade det riktigt roligt, sen kom mamma med mat till mig så då satt vi och åt i solskenet, härligt! Sen när vi var klara så hämtade vi ponnysarna i hagen för att göra i ordning dom för ett ridpass, när vi hade gjort det så skrittade Maja och jag ''vägen'' som vi kallar den för att sedan rida in på banan. Skrittade några varv inne på banan, sen kortade jag upp tyglarna och jobbade henne lite.Försökte få henne så låg som möjligt och hon var jättefin! Så jag började trava och hon kändes fin, försökte fortfarande ha henne i en lite lägre form. Hon var ritkigt fin i båda varven, ibland så var det nästan ''oj, jag rider i vänster varv ju'' så idag så satt vänstervarvet! :D Hon var mjuk och fin i sidorna och i munnen, hade lagt fram lite bommar också 9 stycken på rad, det var skitkul! Så varannan bom var upphöjd, alltså 4 stycken så hon fick lyfta på benen lite mer och hon travade över bommarna riktigt bra, lyfte på benen väldigt högt! Galoppfattningarna vart riktigt bra och hon var riktigt riktigt fin i galoppen med, är jättenöjd med ridpasset hon var riktigt fin! :D
Idag har jag lyckats igen, varit i stallet i 7 timmar, tiden går så fort men det är så mysigt!
När jag kom till stallet så började jag med att säga hej till Dusty, sen gick jag in i stallet för att göra alla stallsysslor och lite annat. Sen när jag vad klar med det så gick jag ut för att fylla på vatten i hagarna åt hästarna, dom var riktigt törstiga! Sen kom Maja och vi snacka och hade det riktigt roligt, sen kom mamma med mat till mig så då satt vi och åt i solskenet, härligt! Sen när vi var klara så hämtade vi ponnysarna i hagen för att göra i ordning dom för ett ridpass, när vi hade gjort det så skrittade Maja och jag ''vägen'' som vi kallar den för att sedan rida in på banan. Skrittade några varv inne på banan, sen kortade jag upp tyglarna och jobbade henne lite. Försökte få henne så låg som möjligt och hon var jättefin! Så jag började trava och hon kändes fin, försökte fortfarande ha henne i en lite lägre form. Hon var ritkigt fin i båda varven, ibland så var det nästan ''oj, jag rider i vänster varv ju'' så idag så satt vänstervarvet! :D Hon var mjuk och fin i sidorna och i munnen, hade lagt fram lite bommar också 9 stycken på rad, det var skitkul! Så varannan bom var upphöjd, alltså 4 stycken så hon fick lyfta på benen lite mer och hon travade över bommarna riktigt bra, lyfte på benen väldigt högt! Galoppfattningarna vart riktigt bra och hon var riktigt riktigt fin i galoppen med, är jättenöjd med ridpasset hon var riktigt fin! :D
Hade med kameran till stallet så dom får ni i övermorgon! :D

Kommentarer
Postat av: Ronja

Hejsan :) nu är vinnarna av helgens blogg publicerade så kika in och se om du vann! http://fjordfantast.blogg.se/2012/may/vinnarna-av-helgens-blogg.html#comment

2012-05-02 @ 09:52:37
URL: http://fjordfantast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0