baby you light up my world like nobody else

Hej! Idag red jag till ridhuset för ett dressyrpass. Vägen till ridhuset är inte den roligaste enligt mig och Dusty, hon kan stanna och busa lite men idag gick det väldigt bra, så då fick hon massor med beröm! Kom på att eftersom det har snöat så mycket så kommer det nog vara lite snöras men Dusty brydde sig inte alls vilket var jätteskönt! När vi kom in i ridhuset så var vi själva, Dusty var lite spänd i början men slappnade av allteftersom och blev mjuk och fin i skritten, väldigt böjbar om ni förstår vad jag menar. Försökte få henne lösgjord så jag gjorde lite svaga öppnor och slutor i både skritt och trav, i traven ville hon gärna lägga mycket i handen men jag försökte rida igenom det och det gick helt okej!
 
Satte mig ner och jobbade henne lite, gjorde någon skänkelvikning som blev helt okej. Fattade sedan galopp och galoppfattningarna blev riktigt bra! I galoppen var hon väldigt fin också, galopperade tills jag kände att hon släppte till, red på stora volten och på spåret. Hon spårade väldigt fint! Körde lite förvänd galopp men jag samlade inte så jättemycket, det gick också helt okej! Jobbade henne i traven sen, shit var fin hon var! Alert för skänkeln, kvick i bakbenen och hela hon var kvick haha! Nä men så fin var hon! Gjorde travökningar och lite sånt, sjukt fin! Travade av henne sen. Jag är jättenöjd med passet, tror Dusty också var det!
Älskade ponny, är så glad av att jag har dig ♥

Kommentarer
Postat av: Mony

Det är ett väldigt fint träns hon har på bilden! Vad är det för märke på det och vart är det köpt? (:

Svar: Åh, tack så jättemycket! Det är Clardige House tror jag, köpt på Hööks faktiskt! :)
Amanda

2012-11-28 @ 23:35:25
URL: http://xdonatello.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0