Dagens Ridpass, 12 November 2012 [Dusty♥]

Hejsan  Svejsan! Idag gick det helt okej när jag red, red fram som jag brukar och det krånglade lite i höger varv. Jag red inte alls bra idag så jag tar åt mig allt, mitt fel! I alla fall så var hon fin emellanåt! I galoppen så är hon inte riktigt igång än, hon tappade ju en sko så jag har tagit det väldigt lugnt med att ''sätta igång'' henne så kräver inte lika mycket nu. Men jag tänkte samla snäppet mer nu men hon var väldigt pigg så det gick väl sådär, sen blev hon så väldigt stark och jag hade  typ kramp i min arm = inte alls bra så ja, det såg nog värre ut än vad det var, jag försökte att göra som jag brukar men idag funkade inte det, haha! Tanken idag var att jag skulle träna på galoppfattningar, men det är så fruktansvärt svårt att veta om hon går ur formen när jag sitter på men jag gjorde några galoppfattningar. Det går inte att göra många galoppfattningar på henne, hon blir så himla stressad :/ Jag vet inte varför men jag tror ju mer galoppfattningar jag gör på ett ridpass ju mer kommer hon förstå att det är det som gäller, för galoppfattningarna måste ju bara sitta som smör! Men man har dåliga dagar också, så är det :) 
Bästaa ponnyn ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0