Dressyrträningen

Hej på er! Tränade somsagt idag och det gick faktiskt väldigt bra! Det var ju en ny tränare, Lollo. Hon var riktigt bra, lugn och tog sig tid till arbetet om man säger, så om det blev fel eller något som man kunde rätta till så gjorde man om det några gånger tills det var bra, gillade det! I alla fall så kändes Dusty väldigt fin när jag red fram, hon var frammåt och avslappnad. När jag började rida för Lollo så ''visade jag upp'' alla gångarter och sedan satte hon oss i lite mer arbete. Det var såklart lite annorlunda med ny tränare och jag har inte tränat på ett bra tag men nu tar vi tag i det! I alla fall så började vi lite med min sits, att jag skulle sitta rakare, inte sträcka på mig utan rakare om ni förstår, det blev en väldig skillnad faktiskt!
 
Sen kan jag sitta med min högra yttertygel, alltså i vänster varv hamnar lite bakom min innertygel så det fick vi också reda på också. När vi travade så försökte vi få fram henne väldigt mycket så hon skulle komma igenom i traven. Sen blev hon sååå fin! Det var samma sak i galoppen, så sjukligt fin var hon! Vi har inte galopperat så jättemycket på sistonde men hon var riktigt riktigt fin! Vi gjorde lite skänkelvikningar och sånt. Travade av henne sen, grymt nöjd med träningen! 
älskade ponny ♥

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Vad roligt att träningen gick så bra! Kram :-)

Svar: Hihi ja! Kramis
Amanda

2012-11-10 @ 13:00:38
URL: http://neagrann.blogg.se
Postat av: Tuva Svedin

Vad roligt, ska du börja träna för henne eller testade du bara?:*<3333333333333

Svar: Jaaa! Vi testade men ska nog fortsätta faktiskt, fortsätter med Erika också såklart :D :*** <3333333333333333333333
Amanda

2012-11-10 @ 16:22:36
URL: http://tuvasvedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0