Du är som en dröm - för bra för att vara sann

Hej på er! Idag red jag Dusty på banan en liten kortis, med Maja och Splash som sällskap. Vi skrittade först på vägen en bit, sen red vi in på banan :) Skrittade några varv på långa tyglar, kortade sedan upp dom och började jobba henne lite smått. Red mycket på rakt spår, i hörnet skulle hon var ställd, på rakt spår rak och öka/ minska lite, hon var så fruktansvärt mjuk och fin i munnen, behöver inte ens hålla i henne, så galet mjuk alltså! Gjorde även någon öppna och sluta, gick faktiskt helt okej, tvärar lite mycket på henne kanske men tror ändå hon förstår.
 
Några skänkelvikningar blev det också, dom blev superbra! Började trava igång henne sedan. Hon var faktiskt lite seg, vilket hon var resten av travarbetet om man säger av passet men hon var ändå mjuk i munnen och bärde upp sig själv fint. Hade henne mest i lite lägre form, ställde igenom henne ordentligt i högervarvet, jag vet inte vad hon gjorde. Konstigt kändes det i alla fall tror det var baken som inte hängde med eller något, så ställde igenom henne ordentligt och då blev hon jättefin!
 
Somsagt så var  hon lite seg och jag hade mina dåliga ridstövlar idag så jag kunde inte driva fram henne som jag brukar men det funkade helt okej i alla fall! Gjorde någon skänkelvikning, halter och lite sånt, hon lyssnade kanon! Sen i galoppen var hon också fin, stog i lättsits några varv innan jag samlade ihop henne. När jag samlade ihop henne så var hon riktigt fin! Travade av henne sedan i en låg form. Sen skrittade jag och Maja av på vägen igen. Hon var amazing idag ♥

Kommentarer
Postat av: Marina - meagaiin

Hoppas du får en fortsatt grym kväll, kika gärna in på min blogg om du vill. Tror inte att du kommer ångra dig <3

Svar: Tack så jättemycket! superfin blogg! <3
Amanda

2012-09-08 @ 00:01:53
URL: http://meagaiin.bloggplatsen.se
Postat av: Fanny,filippa och Nathalie

Jättehärlig blogg!

Vi skapade vår blogg igår och vill gärna ha fler besökare,skulle vi kunna göra länkbyte? <3

Älskar din blogg! Kram!

Svar: Tack detsamma! Jag gör tyvärr inte länkbyten :( Bloglovinbyte kanske? :D <3 Åå tack :* <3
Amanda

2012-09-08 @ 09:23:57
URL: http://ponnyryttarnas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0