Ett guldpass idag ♥

Idag var det verkligen ett bra pass, svävar på moln ♥ Skrittade fram som vanligt och sedan kortade jag upp tyglarna och började jobba henne. Hon kändes väldigt mjuk redan från början, så jag började direkt att göra lite skänkelvikningar, slutor och mycket halter. Hon kändes väldigt fin! Travade igång henne sedan, red på fyrkantspåret, i hörnerna skulle hon vara ställd och på långsidan skulle hon vara rak, tänkte extra mycket på det idag. När jag kände att hon var lite mer igång så började jag lite med att överböja henne, flytta in rumpan lite, och även lite halter. Hon kändes ritkigt riktigt fin stundtals! Satte mig ner sen och gjorde lite travökningar, och då blev hon så sjukt fin i formen, hade sporrar idag faktiskt, har aldrig det på henne nuförtiden men idag hade jag det för hon har varit lite seg på sista tiden men jisses vilken fin trav hon fick!
Gjorde några skänkelvikningar innan jag fattade galopp som tyvärr blev lite springiga men vi jobbar på dom! Galoppen däremot hur fin som helst, hon nästan krullade ihop sig själv för att hon var så mjuk. Men i alla fall så körde jag lite förvänd galopp vilket funkade ganska bra,hon var så himla känslig så bara att jag tog i tygen minsta lilla så saktade hon nästan av så fick driva arslet av mig, haha! Men det räckte inte helt för att hon skulle samla upp sig men hon gjorde det jättebra i alla fall tycker jag! Gjorde det i båda varven och sen galopperade jag runt något varv, ville inte sluta galoppera om man säger så! Efter det var hon så ruskigt fin asså, men jag kände att hon fick sluta där, när det gick som bäst! Hon var så grymt fin idag, min fina ponny ♥
Bilderna är från en väldigt bra dressyträning, tänkte att dom passade in eftersom hon var så väldans fin idag ♥

Kommentarer
Postat av: Hanna

Låter ju som ett riktigt kalasridpass, synd att det inte fastnade på bild! :D

Svar: Ja det var det verkligen! Ja, jag satt och tänkte på det när jag red haha xD
Amanda

2012-09-21 @ 18:13:30
URL: http://dressyrfux.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0