VECKAN SOM GÅTT

Heej på er!
Hoppas läget är bra med er! Just nu sitter jag i myskläder och ska resonera kring fredagens ridpass som jag sedan ska skicka in till min lärare. Idag har jag suttit hemma halva dagen och skrivit klart en uppgift på Spanskan och igår skrev jag nästan klart min novell som ska vara klar på tisdag, gött! Så skönt att ha det klart! Min prinsessa har fått en lite lugnare vecka, ridpasset har gått både bra och dåligt men jag tror vi får ut mycket av det i slutändan så jag är jättenöjd!
Måndag:
I måndags gick vi en promenad eftersom det var tävling dagnen innan, jag lever fortfarande på den känslan som vi hade inne på banan, hon var verkligen såå fin och hon tyckte det var såå kul! Åå, mitt hjärta ♥ 
Tisdag:
I tisdags fick hon en välförtjänt vila men mycket gos! 
Onsdag:
I onsdags red vi ut en sväng men endast runt brevlådan två varv för vi kom ut så sent så det var väldigt mörkt, vi tog en mystur barbacka med back on tracktäcket, supermysigt! Pappa fick gå med en lampa brevid så vi såg vart vi gick, hon var lite spänd men skött sig bra! 
Torsdag:
I torsdags red vi ett joggingpass i ridhuset i skritt och trav med mycket skänkelvikningar och focus på att hon skulle vara låg och bli fin i handen, jämn på båda tyglarna och det blev hon efter en liten stund. När hon la lika stöd på båda tyglarna så blir hon jättefin i traven och trampar under sig, jättenöjd! 
Fredag:
I fredags red vi ett till pass i ridhuset men då la vi mycket focus på galoppen istället och galoppfattningarna. Jag började med skritten där hon var jättefin, mycket skänkelvikningar och vägar så hon blir lösgjord och sen fattade jag galopp direkt eftersom vi skulle rida mycket galopp. I galoppen red jag mycket övergångar med galopp-skritt-galopp och i galoppen mycket tempoväxlingar. Hon var riktigt fin i galoppen stundtals, hon kämpar på jättebra när jag samlar henne och driver igång henne! Sen travade jag av henne med lite skänkelvikningar samt att jag ville få ett bra stöd vilket jag fick sen! Jättenöjd! 
Lördag:
Igår skrittade jag ut en sväng och hon var verkligen såå pigg! Så när jag gick hem fick jag hålla i henne lite så hon inte bara går på och bli hastig utan att hon lugnar ner sig lite, gick in på banan och jobade henne en kortis och hon var såå fin i formen! Jättejättefin!
Söndag:
Idag tog vi en jättemysig promenad, hon skötte sig prima! Efteråt så hade vi pusskalas och mös massor! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0