DRESSYRTRÄNING I HOPPSADEL

Heej på er!
Förlåt för att jag är så dålig på att blogga men jag har tyvärr inte haft tiden till det.. Jättetråkigt tycker jag för jag skulle jättegärna vilja kunna skriva flera inlägg varje dag men tiden räcker inte till. Jag slutar skolan, åker till stallet och är med min andra halsa, sen kommer jag hem sent på kvällen, kollar på idol, pluggar och sen går jag och lägger mig, jag hinner lixom inte så mycket mer, jag har börjat gå och lägga mig betydligt tidigare än vad jag gjorde i 9an. Dusty gör mig bara så glad, hon gör framsteg för varje ridpass vi rider, igår red vi en fantastisk dressyrträning för bästa Lollo, Dusty var helt fantastisk, såå fin som hon var! När jag red fram så kändes hon bra redan! I min stora förvåning så gick det faktiskt väldigt bra att rida dressyr i hoppsadel, jag red mycket skänkelvikningar, lite bakdelsvändningar i skritten, men grejen är att vi rider liksom inte rörelsen bara utan vi eller Lollo är så noga med allt där emellan, t.ex. bakdelsvändningarna. Där kan hästarna nästan bli lite självgående och bara vända runt utan våra signaler om ni förstår vad jag menar, det tränar vi på att hon ska vänta på mig och lyssna på mina hjälper, det är jättebra att Dusty är så på och vill göra flyttningen men att hon får vänta på mig så det blir korrekt
 
Som sagt så var Dusty så fantastiskt fin, hon börjar bli så fin i galoppen, rund och fin. Den är mycket mjukare och roligare att arbeta med, jag lägger ner mycket tid på galoppen för att galoppen inte ska bli så str grej att jobba med, man ser stor skillnad på galoppen gentemot några veckor! Hon var sååå fin i galoppen! Sen i traven alltså, jag fick känna på en helt annan trav i henne, vilken gång min lilla ponny har! Jag satt ner i sadel, hade henne mellan hand och skänkel i schwung, bakbenen arbetade på jättebra och jag kunde rida henne i ett lite inte högre tempo men släppa på henne lite i fram så hon får utrymme att röra sig på, aae, hon var verkligen så fantastiskt fin, vi avslutade med lite skänkelvikningar, kanon var dom. Jag satt och log, jag blir alldeles varm inom mig när jag skriver det här för att jag är så glad över att det har gått så bra som det har gjort, för 7 månader sedan såg framtiden inte så ljus ut, jag är så himla tacksam över att vi har en så klok ponny! Hon är verkligen fantastisk!!
 
När jag väl skriver blir det en halv uppsats, hoppas några av er orkade läsa! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0